Honda NT1100

18995,00 

Täysin uusi Honda malli saapuu kaudelle 2022. Honda CRF1100 Africa Twinin pohjalle rakennettu Honda NT1100 matkapyörä tarjoaa kuljettajalleen nautittavaa etenemisen helppoutta. Matala istuinkorkeus yhdessä erittäin laadukkaiden iskunvaimentimien ja moninaisten elektronisten hienouksien kanssa luovat uutuudesta erittäin potentiaalisen haastajan matkapyörien kilpailtuun markkinaan. Hondalla on vuosien varrella ollut lukuisia suosittuja matkamalleja valikoimissaan, joista NT700 Deauville on ehkä Suomessa se tunnetuin. Uusi Honda NT1100 jatkaa noita perinteitä ja tuo Hondan matkapyörä -kokemuksen täysin uudelle tasolle.


Ominaisuudet

Muotoilu ja varusteet

• Erittäin aerodynaaminen ja moderni muotoilu.
• 5-asentoinen tuulilasin korkeuden ja kallistuskulman säätö.
• Katteissa tuuliohjaimet.
• Lämpökahvat ja vakionopeuden säädin ovat vakiovarusteena.
• 6.5” TFT -kosketusnäyttö.
• Apple CarPlay ja Android Auto -yhteensopivuus sekä Bluetooth.
• USB-pistoke, virtapistoke ja keskituki ovat vakiovarusteita.

Honda NT1100 on suunniteltu sporttiseksi matkapyöräksi, jossa kuljettaja on mahdollisimman hyvin suojassa säältä ja jolla on mukava taittaa pitkiäkin päivätaipaleita.

Katteiden ilmanohjaimet (ylä ja ala) on suunniteltu ohjaamaan ilmavirtoja kuljettajasta poispäin. Tuulisuoja on 5-asentoinen ja sen korkeutta sekä kallistuskulmaa voidaan säätää peräti 164 mm. Lämpökahvat sekä vakionopeuden säädin ovat matkapyörässä ehdottomia varusteita ja uudessa Honda NT1100:ssa ne ovatkin vakiovarusteena.

Erittäin hyvin suojaavien katteiden lisäksi myös satula on suunniteltu matkanteon ehdoilla; Tarpeeksi leveä, paksu pehmuste ja mukava myös matkustajalle. Satulan istuinkorkeus on maltillinen 820 mm.

Äänenvaimennin on asennettu alas, mahdollistaen ison sivulaukun asentamisen myös oikealle puolelle pyörää. Irrotettavat sivulaukut ovat kooltaan 33 ja 32 litraa, mutta suunniteltu siten, että eivät tee pyörästä kohtuuttoman leveää. Perän leveys sivulaukut asennettuna onkin vain hitusen yli 90 cm.

Kirkkaassa ja helppolukuisessa 6,5” kosketusnäytössä on valittavissa kolme eri lailla painotettua näkymää:
GOLD – Kaikki tiedot
SILVER – Nopeus ja kierrosluku
BRONZE – Kierrosluku

Myös taustaväri on kuljettajan valittavissa. Näytössä on lisäksi Apple CarPlay ja Android Auto sekä Bluetooth -liitettävyydet.

Kaikki uuden Honda NT1100 valot on toteutettu LED-tekniikalla ja ajovaloissa on päivävalo automatiikka. Vilkut ovat luonnollisesti automaattisesti palautuvat ja takavaloissa on hatäjarrutuksen ilmaisu. USB-pistoke, virtapistoke ja keskituki ovat niin ikään vakiovarusteita.

Honda NT1100 värit:
Matte Iridium Gray Metallic (NHC64) (harmaa)
Graphite Black (NHB01) (musta)
Pearl Glare White (NHB53) (valkoinen)
Runko ja iskunvaimennus

• Teräsrunko, jossa alumiininen takarunko
• Tarkka ohjausgeaometria ja erittäin korkealaatuiset iskunvaimentimet
• Showa 43 mm etujousitus ja takaiskunvaimentimessa hydraulinen esijännityksen säätö
• Edessä 2 kpl 310 mm levyjarrua 4-mäntäisin radial puristimin

Uuden Honda NT1100 runko on lainattu Honda CRF1100 Africa Twin -mallista, kuten ovat iskunvaimentimetkin. Täysin säädettävien iskunvaimentimien joustoa on hiukan lyhennetty ja se on nyt 150 mm sekä edessä että takana. Takaiskunvaimentimessa on lisäksi hydraulinen esijännityksen kaukosäätö.

Vanteet ovat alumiinivalua ja suunniteltu pienentämään tiestä runkorakenteisiin välittyvää värähtelyä, parantaen näin ajomukavuutta. Vanteet ovat myös erittäin jäykät mikä osaltaan parantaa ajotuntumaa varsinkin kovavauhtisissa kaarteissa.
Renkaat ovat kooltaan 120/70-17 edessä ja 180/55-17 takana.

Honda NT1100 painoon on suunnittelussa kiinnitetty erityistä huomiota.
Ajovalmiina ja tankattuna paino on vain 238 kg!
Moottori

• 1 084 cc 2-sylinterinen rivimoottori
• Teho on 75 kW ja vääntö 104 Nm
• Pakoputkisto on suunniteltu tuottamaan miellyttävän pehmeä käyntiääni

Honda NT1100:n moottorina on Africa Twinistä tuttu 1 084 kuutioinen ja 8-venttiilinen voimanlähde, joka tuottaa 75 kW erittäin vääntävää ja helppokäyttöistä voimaa. Sekä imusarja, että pakoputkisto on suunniteltu uudestaan tuottamaan mahdollisimman lineaarista ja helppokäyttöistä voimaa. Myös käyntiääni on pehmeämpi. Moottori on luonnollisesti EURO5 vaatimusten mukainen ja erittäin polttoainetaloudellinen.
Moottorinohjaus elektroniikka

• 3 esisäädettyä ajo-ohjelmaa, sekä 2 muokattavissa olevaa ajo-ohjelmaa
• 3-asentoinen luistonesto
• 3-asentoinen keulimisen esto

Kuljettajalla on mahdollista muuttaa moottorin luonnetta eri ajo-ohjelmilla. Valmiina on kolme esi-säädettyä ohjelmaa ja kaksi muokattavissa olevaa:
URBAN – Neutraali ajo-ohjelma jossa moottorin tehontuotto ja moottorijarrutus on keskitasolla.
RAIN – Pehmeä tehontuotto ja vähäinen moottorijarrutus parantaa hallittavuutta liukkaalla ajopinnalla.
TOUR – Moottorin tehontuotto on maksimissaan parantaen suorituskykyä ajettaessa matkustajan ja matkatavaroiden kanssa. Moottorijarrutus on keskitasolla.
USER – User1 ja User2 -asetuksissa voi kuljettaja muokata moottorin asetuksia halunsa mukaan ja tallentaa muutokset.