Honda CRF1100L Adventure Sports DCT ES

29790,00 

Hondan myyntimenestys Africa Twin Adventure Sports on uusiutunut rajusti, ja samalla saanut ison kasan uusia ominaisuuksia, joten Adventure Sports asettaa jälleen uuden mittapuun muille Adventure-pyörille.


Ominaisuudet

Moottorin koko on pysynyt ennallaan 1084 cc mutta vääntö on kasvanut peräti 7% 105 Nm – 112 Nm.

Väännönnousun on mahdollistanut puristussuhteen nosto 10.1:1:stä 10.5:1:een sekä muutokset venttiilien ajoituksessa, imuaukoissa, ECU-asetuksissa sekä uudistetussa pakoputkistossa, putkiston uudistamisella on ollut myös iso merkitys Adveture Sportsin muhkeisiin ääniin.

Kasvanut vääntö on valjastettu ala ja keskialueelle tehden uudesta Adventure Sportsista vieläkin mukavamman matkakumppanin. Uutta on myös 19 tuumainen etuvanne joka luo vakautta maantieajossa.

Merkittävää on myös joustomatkan lyhentäminen 20 mm, tämä muutos tuo Adventure Sportsiin merkittävästi mukavammaksi maantiellä sekä tasapainoa kun pyörä on lastattu matkaa varten. Iso merkitys on ollut myös käsiteltävyyden parantaminen hitaissa nopeuksissa sekä noustessa pyörän päälle.

Tämän lisäksi Adventure Sportsissa on nyt vakiona Showa ES (EERA™) sähköinen alusta. Showa ES (EERA™) alusta antaa kuljettajalle optimoidun alustan joka tilanteeseen, toki kuljettaja pystyy myös itse säätää alustaa halutessaan.

Uudessa Adventure Sportissa on uusittu etukate, joka suojaa entisestään kuljettajaa ajoviimalta sekä 5 asentoon säädettävä tuulilasi, myös istuimet kokivat uudistuksen saaden 15 mm paksumman pehmusteen, tämä tuo mukavuutta varsinkin pitkillä ajomatkoilla.

Kaikki suomessa myytävät Adventure Sportsit on varustettu DCT-vaihteistolla.

  • 5-asentoinen säädettävä tuulilasi
  • 6.5 tuumainen TFT Informaatio -mittaristo
  • Tubeless vanteet
  • 7% lisää vaäntöä ala- sekä keskialueelle
  • Led ajovalot,päiväajovaloilla, vakionopeudensäädin, vilkkujen automaattipalautus
  • Kahvanlämmittimet
  • Uudelleen muotoiltu pakoputkisto, tuoden mukanaan entistä muhkeammat ja Adventure Sportsiin sopivat äänet.
  • Showa ES EERA™ – Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™) sähköalustalla, esivalittuja ohjelmia on MID, HARD, SOFT ja OFFROAD, sekä kuljettajan on myös mahdollista säätää alustaa itse.
  • 19 tuumainen etuvanne
  • DCT -vaihteisto
  • Kaarreajovalot

Moottorin koko on nyt 1.084 cc ja se tuottaa 75 kW tehoa sekä 112 Nm vääntöä.
Tehon ja väännön kasvu on saavutettu uudella sylinterinkannella, venttiilien ajoituksella, uudella kaasuläppärungolla sekä pakoputkiston muutoksilla.
Vaihdelaatikon muutokset parantavat välitys-suhdetta ja uudet materiaalit säästävät painoa.
Äänenvaimentimessa on nyt ECV pakokaasuvirtauksen säätöventtiili, joka sekä parantaa pyörän
pakoääniä pienillä kierroksilla, että huipputehoa korkeammalla kierrosalueella.

8-venttiilisen, 2 sylinterisen rivimoottorin perus arkkitehtuuri on säilynyt ennallaan, mutta kuutiotilavuus on 1084 cc. Teho 75 Kw ja vääntö 105 Nm:stä 112 Nm:iin. Hondan motocross -malleista tuttu UNICAM venttiilikoneisto on säilynyt ennallaan, vaikka itse sylinterin kansi on kokonaan uudistettu. Venttiilien ajoitus ja nosto on myös päivitetty, kuten on myös kaasuläppärunko ja ruiskutusjärjestelmän suuttimet. Koska moottori on nyt EURO5 pakokaasudirektiivin mukainen, on useita sen sisäisiä osakokonaisuuksia ja järjestelmiä jouduttu päivittämään. Mm. pakokaasuanturit ovat nyt aikaisemman Lambda-anturin sijasta uutta LAF-anturimallia.

Sähköinen quickshifter-vaihdeavustin on saatavan lisävarusteena, kuten ennenkin.