Honda CRF1100L Africa Twin

21990,00 

Hondan super-suosittu Africa Twin uudistuu ja mallista tulee entistä kilpailukykyisempi.


Ominaisuudet

Africa Twin on saanut 7% lisää vääntöä, joka tuo lisää vääntöä ala- sekä keskialueelle. Vakiovarusteena Tubeless-vanteet. Istuinten materiaaleja on päivitetty mukavampaan suuntaan. Africa Twinissä on 5 eri asentoon säädettävä tuulilasi, antaen parempaa suojaa kuljettajalle.

  • Manuaali-vaihteisto
  • 5 asentoinen säädettävä tuulilasi
  • 6.5 tuumainen TFT informaatio -mittaristo
  • Tubeless-vanteet
  • 7% lisää vääntöä ala- sekä keskialueelle
  • Led ajovalot, päiväajovaloilla, vakionopeudensäädin vakiona sekä villkujen automaattipalautus
  • Uudelleen muotoiltu pakoputkisto, tuoden mukanaan vielä muhkeammat ja AfricaTwiniin sopivammat äänet

Moottori

Moottorin koko on 1084 cc ja se tuottaa 75 KW / 7500 rpm tehoa, sekä 112 Nm / 5550 rpm vääntöä.

Hondan motocross-malleista tuttu UNICAM venttiilikoneisto on sekä kevyt että kestävä.

Teho on pysynyt ennallaan mutta vääntö noussut 105 Nm:sta 112 Nm:iin. Puristussuhteen nosto 10.1:1:stä 10.5:1:een sekä muutokset venttiilien ajoituksessa, imuaukoissa ja ECU-asetuksissa ovat olleet keskiössä väännön nousun mahdollistamisessa. Uusittu pakoputkisto tuo muhkeiden äänien lisäksi myös oman lisänsä väännön kasvamiseen.

Sähköinen Quickshifter saatavana lisävarusteena.
Moottorin ja rungon elektroniikka

Keskusyksikön luistonestotasot ovat aikaisempaa paremmin off-road käyttöön sovitettuja.
Uusi 3 asentoinen keulimisen esto.
OFF ROAD -asetuksen lisäksi esiasetuksina ovat TOUR, URBAN ja GRAVEL.
Uutuutena on nyt 2 (aikaisemmin 1) kuljettajan säädettävissä olevaa moottorinohjauksen esiasetuspaikkaa.

Africa Twiniin lanseerattu sähköinen kaasu toimii nyt yhteistyössä uutena järjestelmänä olevan ajonhallintayksikön (IMU) kanssa. Tuloksena on selvästi aikaisempaa tarkempi moottorijarrutuksen ja moottoritehon säätö. Se myös mahdollistaa 3 asentoisen kaulimisen esto järjestelmän.

Moottorinohjausjärjestelmässä on neljä (4) esiatetusta, kuten aikaisemminkin. Uutta on, että nyt kuljettajan säädettävissä olevia esiasetuspaikkoja on 2 kpl, kun aikaisemmin niitä oli vain yksi. Riippumatta valitusta esiasetuksesta, pystyy kuljettaja silti helposti muuttaamaan luistoneston sekä keulimisen eston säätöjä. Muiden asetusten pysyessä ennallaan.